Indflytning på Dronningborg Plejecenter

Læs hvordan indflytning foregår, og hvad du og dine pårørende selv skal sørge for.

Inden indflytningen skal du sørge for:

  • at få underskrevet og sendt lejekontrakten.
  • at søge om boligstøtte og evt. indskudslån.
  • at betale indskud og den første måneds husleje.
  • at bestille en flyttebil eller lignende.
  • at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer.
  • at melde flytning.
  • at aftale med personalet på Dronningborg Ældrecenter, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå.

Du og dine pårørende står selv for indflytning af møbler, udpakning og ophængning af lamper, gardiner, billeder og lignende. 

Det skal du have med

Når du flytter ind på Dronningborg Plejecenter, skal du have alt det med, som du har brug for. Det gælder:

  • møbler
  • gardiner
  • lamper
  • køkkenting, f.eks. service og kaffemaskine
  • tøj
  • sengetøj
  • håndklæder
  • støvsuger
  • rengøringsredskaber
  • ting til personlig hygiejne

Hvis du har hjælpemidler, skal disse også flyttes med.

Hvis du tager din egen seng med, skal du være opmærksom på, at du selv skal sørge for at få den fjernet igen, hvis du får brug for en plejeseng i stedet.

Kontaktperson

Du får tildelt en kontaktperson, når du flytter ind på Dronningborg Plejecenter. De første dage efter indflytningen vil du som udgangspunkt få hjælp fra din kontaktperson.

Indflytningssamtale

For at gøre indflytningen på Dronningborg Plejecenter til en god oplevelse vil vi i løbet af den første måned have en indflytningssamtale. Til samtalen deltager du selv, dine pårørende, centerlederen, din kontaktperson og evt. en terapeut. Til samtalen kan vi tale om:

  • hvad der er vigtigt for dig i hverdagen.
  • hvad du tidligere har været vant til i forhold til pleje, aktivitet, tandlæge, øjenlæge osv.
  • hvilke ønsker og forventninger du har til dit nye liv i en bolig på Dronningborg Plejecenter.
  • de forskellige tilbud og muligheder på Dronningborg Plejecenter.
  • dit behov for individuel hjælp, f.eks. personlig pleje.

Samarbejdsbog

Det, vi aftaler til indflytningssamtalen, bliver noteret i vores elektroniske journal - samarbejdsbogen. Samarbejdsbogen er et arbejdsredskab for personalet og øvrige samarbejdspartnere. Hvis der sker ændringer i din hverdag i forhold til pleje og medicin, dokumenteres det i samarbejdsbogen.